bushi.hu - HOME













 Megosztás a Facebook-on   CROSSFIT  RENDSZER
Megosztás a Facebook-on




A crossfit egy amerikában született fintess rendszer, amely inkább egy edzés filozófia, sem mint külön sportág. A célja a valódi élet minden kihívására is megfelelő választ adó, "funkcionális" erő kialakítása, és az alapja az intenzív és állandóan változó edzésingerek biztosítása. A CrossFit minimális eszköz készlettel, akár a szabadban is végezhető, a minimál stílusú konditermeket preferálja, nincs szükség modern kereskedelmi célú kondi gépekre. A crossfit célja a test erejének, teljesítő képességének növelése, bármely kihívásról is legyen szó.

crossfit
Művelői inkább filozófiának nevezik, mint egy sportágnak, ugyanis végzése közben nem csak az emberi test, de a lélek is komoly változásokon megy keresztül. A CrossFit célja egyfajta funkcionális erő kialakítása, amit a való életben is kamatoztathatunk. Ezzel a mozgásformával ugyanis nem csak fizikai kondíciónk válik tökéletessé, de mentálisan is megedződünk. A CrossFit olyan koncentrációt, kitartást, tüzet és ugyanakkor lelki nyugalmad ad végzőjének, amilyet kevés sport lenne képes. Ennek a mozgásformának az alapja, hogy az emberi test állandóan változó ingereknek legyen kitéve az edzés során.


Ezzel a mozgásformával ugyanis nem csak fizikai kondíciónk válik tökéletessé, de mentálisan is megedződünk. A CrossFit olyan koncentrációt, kitartást, tüzet és ugyanakkor lelki nyugalmad ad végzőjének, amilyet kevés sport lenne képes. Ennek a mozgásformának az alapja, hogy az emberi test állandóan változó ingereknek legyen kitéve az edzés során.

A CrossFit egy olyan edzésforma, ami az egész testet átmozgatja a lábujjtól kezdve, egészen a nyakig. Különös hangsúlyt fektet a lábakra és a hátra, hisz ezek testünk legerősebb pontjai, ahol igazán lehet maximalizálni a terhelést. A CrossFit főként annyiban tér el a testépítéstől, hogy itt nem napokra vannak bontva a testrészek, hanem közvetlenül egymás után kapják a terhelést testünk különböző pontjai.

Ehhez a sporthoz alapvetően nem szükséges sok felszerelés, sőt a kreatívabbak akár bármiféle kellék nélkül is végigcsinálhatnak egy CrossFit edzést az edzőteremben vagy akár a szabadban is. Akik viszont eszközök segítségével végeznék ezt a sportot, azok a következőkkel edzhetnek: kettlebell, medicin labda, olimpiai rúd + tárcsák, tornász gyűrű, szán, bicaj, ugrókötél, traktorgumi, doboz, kötél, evezőpad, stb.

Tíz általánosan elfogadott fizikai képesség:

A keringés-légzés állóképessége: a test rendszereinek képessége, hogy összegyűjtse, feldolgozza és szállítsa az oxigént.

Kitartás: a test rendszereinek képessége, hogy feldolgozza, szállítsa, tárolja és felhasználja az energiát.

Erő: a külső erők és a mozgás közben fellépő ellenállások legyőzésének képessége az izomzat minél több motoros egységének aktív erőkifejtése segítségével.

Hajlékonyság: a képesség, hogy egy ízületben maximális legyen a mozgástartomány.

Teljesítmény: az izom képessége, hogy maximális erőt fejtsen ki minél kevesebb idő alatt, illetve időegységre jutó munka mennyisége.

Gyorsaság: a mozgások lehető legnagyobb sebességű végrehajtása adott feltételek mellett. A képesség, hogy minimalizáljuk egy ismétlődő tevékenység ciklusidejét.

Koordináció: a képesség, hogy több eltérő mozgáselemet egy mozgássá kombináljunk.

Agilitás: a képesség, hogy minimális idő alatt tudjunk váltani egy mozgáselemről a másikra.

Egyensúlyérzék: a képesség, hogy a súlypontunk elhelyezkedését kontrolláljuk az alátámasztási felülethez képest.

Pontosság: a képesség, hogy szabályozzuk a mozgást egy adott irányba, vagy bármilyen intenzitás mellett.

Annyira vagy fitt, amennyire kompetens vagy ezekben a képességekben. Egy program annyira fejleszti a fitness-t, amennyire képes a tíz képesség mindegyikét javítani.

A HIVATALOS CROSSFIT MEGHATÁROZÁS:

Egyél húst, zöldséget és magvakat, némi gyümölcsöt, de kevés keményítőt és semmi cukrot. Olyan mennyiségeket fogyassz, ami fenntartja a teljesítményt, de a testzsírt nem.

Gyakorold és eddzd a fő gyakorlatokat: elemelést, felvételt, guggolást, nyomásokat, lökést, szakítást. Sajátítsd el a gimnasztika alapvető elemeit is: húzódzkodást, túlódzkodást, kötélmászást, fekvőtámaszt, felülést, nyomást kézállásba, szaltókat, spárgákat és tartásokat. Kerékpározz, fuss, ússz, evezz keményen és gyorsan!

Heti 5-6 napon keverd ezeket az elemeket minden elképzelhető kombinációban, amit csak a kreativitásod megenged. A megszokás ellenség. Legyenek az edzéseid rövidek és intenzívek.

Mi tehát a teendő a gyakorlatban? Dolgozz azon, hogy jobb súlyemelő, erősebb-jobb tornász, gyorsabb futó, evezős, kerékpáros és úszó legyél. Végtelen számú program áll rendelkezésre ahhoz, hogy eredményt érj el. Rendszeresen tanulj és vegyél részt új sportokban.

forrás: internet










Bushi - www.bushi.hu © 2009 Minden jog fenntartva! | by robagekis

Live Support