bushi.hu - HOME













 Megosztás a Facebook-on  EDZÉS MOTIVÁCIÓ
Megosztás a Facebook-on



Edzés és motiváció. Miért kiemelten fontos a motiváció?
Hogyan motiváld magad, hogy rendszeres legyen az edzésed?

Az edzés nem mindig kellemes. Van, hogy nem érezzük magunkat képesnek arra, hogy végigcsináljuk. Ekkor kell közbelépjen a motiváció. És ha van benned elég kitartás, el fogod érni, hogy az legyél, aki valóban lenni szeretnél. Ennyi a nagy titok.

Mi a motiváció?
motiváció
A szükségletek kielégítésére és a célirányos viselkedés szabályozására irányuló késztetés. A motiváció szó a latin eredetű movere igéből ered, melynek jelentése mozogni, mozgatni. A motiváció a pszichológiában gyűjtőfogalom, motívumokból épül fel és minden cselekvésre, viselkedésre késztető belső tényezőt magában foglal. A pszichológia egyik fontos kérdése, milyen késztetésekből fakad, valamint milyen erők állnak a viselkedés hátterében. Miért tudunk bizonyos cselekvésekre, hatalmas energiákat mozgósítani, míg másokra viszont nem.

Rövidtávú terveket célozz meg!

Van megoldás arra, hogy hogyan lehet a legegyszerűbben rávenni az embereket az egészséges életmódra, a rendszeres testmozgásra: ha rövidtávú céljaink vannak és azok eredményeit nézzük.

Az életmódváltás egyszerű.

Vagy legalábbis maga az elhatározás annak tűnik. Elég csak arra gondolnunk, mikor egy-egy egészségünkkel kapcsolatos probléma felmerül, orvosunk ránk ijeszt, mi pedig meglepő könnyedséggel hozzuk meg a nagy döntést: „mostantól bizony naponta mozogni fogok”.

Viszont nem egyedi eset, hogy a kezdeti lelkesedés és kitartás helyére, a probléma és a hetek múlásával, a lustaság és a lemondás költözik be, melynek eredményeként újonnan vásárolt edzőruhánk állandó lakhelye a szekrény, alig használt fitness bérletünké pedig a kuka lesz.

Az emberek 90%-a a negatív környezet hatására nem tud megváltozni és kitörni.

A fentiekből az következik, hogy azokat a programokat, amelyekkel életünk során feltöltődtünk a  környezetünk révén, felül kell vizsgálnunk. Az élet sokszor letérít a tervezett útról. Az ok, nem más mint a célok elhalványulása a motiváció gyengülése, hiánya.

A megoldás, ha hasonló (pozitív!) gondolkodású és értékrendű emberekkel vesszük körül magunkat. Nagyon fontos, hiszen az ember egy idő után olyanná válik, mint az őt körülvevők.  Ha pozitív emberekkel vesszük körül magunkat, akkor nagy valószínűséggel nem negatív dolgokról, hiányról, és problémákról lesz szó.

motivation
A másik megoldás maga az egészség, mint cél: leírva, kimondva, elismételve, nem szem elől tévesztve. A cél felé kell tartani, naponta felpillantani rá, de közben a tökéletesen elvégzett munkára, azaz az útra kell összpontosítani.

Mindig figyelembe kell venned, hogy a célok változhatnak. Ha a körülmények úgy kívánják, változtatni kell az eredeti célokon.

A célok megfogalmazásánál arra ügyelj, hogy ne haladják meg a képességeidet, de ugyanakkor túl alacsonyra se rakd a mércét. Kezdj egyszerűbb, szerényebb célokkal, azok elérése erőt ad a nagyobbakhoz. Menj a lépcsőn, ne használd a liftet! Kocsi helyett menj gyalog vagy biciklivel vásárolni. Rövidtávú, kis célok kellenek!

Ha van cél, vezet oda út is!

Melyek a cél felé vezető lépések?

A célok kitűzésére és elérésére van egy jól bevált módszerem, ezt tartalmazza a következő néhány sor.

1. lépés
Első dolgod, hogy felmérd a jelenlegi állapotodat, magadba nézz és megtaláld a célt valami felé, mint például fogyás, izomépítés, fittebbé válás, vagy bármi más. Olyan célt válassz, amiről kétség kívül elhiszed, hogy meg tudod valósítani: csak eddig nem voltál elég elszánt, felkészült vagy kitartó hozzá.

2. lépés
Második lépés, hogy megvizsgálod a célod előnyeit, hátrányait, összehasonlítod a saját erősségeiddel és gyengeségeiddel. Ezután tudni fogod, hogy mit kell használnod, és mit kell még megtanulnod a célod érdekében.

3. lépés
Harmadik lépésként készíts el egy részletes tervet, határidőkkel, fejlettségi szintek behatárolásával. A terv legyen rugalmas, ne félj változtatni rajta, ha a körülmények úgy kívánják. Képzeld el magad előtt a célhoz vezető utat, képzeld bele magad a különböző helyzetekbe - és változtass bármin, ha szükséges.

4. lépés
Fogadd meg előre, hogy nem adod fel, bármi is történik! Ha kudarcot vallasz az úton, abból is energiát kell merítened! Végig akarod, végig fogod, végig tudod csinálni!

5. lépés
A rövidtávú eredmények rendszeres értékelése, minden pozitív változás rendszeres feljegyzése segít abban, hogy bárki képes legyen a Jó úton járni. A pozitív eredmény az, ami további gyakorlásra ösztönöz. Ezzel szemben a le nem írt eredmények hiánya az, ami eltántorítja az embert a folytatástól.


Miért olyan fontosak a kis eredmények?

Minden eredményt, minden pozitív következményt tudatosítanod kell, fel kell jegyezned. Az eredmény jobban ösztönöz, mint bármi más.
Meg kell köszönnöd a sorsnak a jó dolgokat! Ha elértél egy eredményt, akkor meg kell köszönnöd önmagadnak, hogy képes voltál összegyűjteni az energiát a feladathoz, és képes voltál elvégezni a munkát!
Az eredmény egyrészt élmény, ami boldogsággal tölt el, másrészt siker, amire büszkének kell lenned!

"Amikor eldöntöd, hogy bajnok leszel, megszűnsz átlagosnak lenni, mert az átlagember nem hoz ilyen döntést."
Tom Hopkins

Te hogyan motiválod magad?

Számtalan oka van, ha valaki egészségesen akar élni.
Ime 5 típus a motiváció szintje alapján.

A MEGBÁNÓK - ők csak akkor kezdenek el edzeni, ha valami baj már megtörtént.
Sokan az orvosuk tanácsára akarnak életmódot változtatni. Általában komolyabb műtétük vagy betegségük volt, s új életet akarnak kezdeni. Nem akarják ugyanazokat a hibákat elkövetni, jóvá akarjék tenni a testük ellen elkövetett bűnöket. A rossz hír, hogy nekik van a legnehezebb dolguk!

A MEGELŐZŐK - ez a típus felkészül a nehezebb időkre.
Általában minden rendben van náluk, viszont óvatosak, s meg akarják tanulni megtartani a belső harmóniát a nehéz időszakokban is. A legtöbben sikeresek, és tudják, hogy jobban oda kell magukra figyelni, mert különben nem lesz tartós a sikersorozat. Ők azok, akik a belső tartalékaikat nem felélni, hanem gyarapítani akarják.

AZ ELMÉLYÍTŐK - ezek az emberek a Jó Úton járnak, és még többet akarnak tudni az egészségükről. Egy részük nemrégiben formálta át az életvitelét, leszokott a dohányzásról, diétázni kezdett, többet mozog. Megismerték a pozitív hatásokat, a azokat akarják fokozni. Persze vannak még profibbak is, akik már régebb óta sportolnak, s még erősebbek akarnak lenni, mert jobban akarnak teljesíteni a tanulásban vagy a munkában.

AZ ÚTKERESŐK - ez a típus az Egészséget hívja segítségül, hogy megtalálja önmagát. A pozitív gondolkodás egészséges életmódra biztatja a gyakorlóit. Minden ember elérkezik egy lelki útkereséshez, amikor rengeteg kérdés merül fel benne. A belső fejlődés, az önmegismerés legjobb módja, ha azt a test fejlesztésével párosítjuk. Így egyszerre fog növekedni a fizikai erő és az önbizalom, a kitartás, az akaraterő. Ezzel a módszerrel az útkeresés gyorsabb és pontosabb lesz.

AZ EX-SPORTOLÓK - nekik hiányzik az erő és állóképesség, ami régen megvolt.
Ők korábban rendszeresen sportoltak, de aztán egyre fontosabbá vált a tanulás, a munka vagy a család az életükben. Minden nap érzik, hogy már nem olyan hajlékonyak és erősek, mint régen voltak. Ráadásul pontosan tudják, hogy mi az oka, és az utat is ismerik már, amivel újra csúcsformába tudnak kerülni. Őket a legkönnyebb újraaktiválni, mert már mélyen megtapasztalták a pozitív hatásokat.


Mindegyik fent említett csoport pozitív energiát sugároz
különböző mértékben, és biztosan példát mutat valakinek.

forrás: www.edzestervezes.hu

A bölcsesség titka

   Tanulságos mese

Egyszer egy fiatalember megkereste Szókratészt, és megkérdezte, hogyan tehet szert bölcsességre. Szókratész megkérte a fiatalembert, hogy menjenek be a közeli tóba. Amikor a víz négy láb mély lett, Szókratész hirtelen megragadta a fiatalembert, a víz alá nyomta, és ott tartotta. Az úgy gondolta először, hogy az egész csak vicc, és nem állt ellen.

Ám mikor már percekig a víz alatt volt, kétségbeesetten kapálózni kezdett, hogy egy kis levegőhöz jusson. Végül Szókratész elengedte őt. Miközben a másik prüszkölt és levegő után kapkodott, a görög bölcs ezt mondta neki: „Ha ugyanolyan erősen vágysz a bölcsességre, mint a levegő után, akkor semmi sem állíthat meg, hogy a birtokába juss.”

A tanulság:
Ugyanez érvényes a céljainkra is. A feladatunk az, hogy égő vágyat ébresszünk magunkban és tápláljuk a lángját, szünet nélkül azokra az előnyökre, elégedettségre gondolva, melyekben részünk lesz, ha céljainkat elérjük.








Bushi - www.bushi.hu © 2009 Minden jog fenntartva! | by robagekis

Live Support